DIY gestoffeerd memobord/ fabric memoryboard




Dit stoffen memobord heb ik gemaakt voor de geboorte van mijn vriendin haar zoontje. Het bord leek haar een leuk kraamcadeau toen ik haar vroeg wat ze wilde hebben. Het blauwe ruitje heeft zij in de babykamer en ik heb het memobord daarop aangepast.


Wat heb je nodig;

-houten timmerpaneel (karwei) 80 x 30
-stof  2x     90 x 40
-bijpassende bandjes blauw/wit 3 meter lang
-contactlijm
-tacker en nietjes
-schilderijhaakjes met spijkertjes
-3 grote knopen en 3 iets kleinere knopen



3 meter blauw en wit band op elkaar stikken.


Houten timmerpaneel en polyether verlijmen met contactlijm.


Stof met de goede kant naar boven over het polyether leggen en in zijn geheel omdraaien, zodat de stof onder komt te liggen.


De randjes stof die nu rondom vrij liggen strak naar de achterkant van het bord trekken en met een tacker vast nieten. Werk vanuit het midden, begin dus niet op een hoek.



Bij de bovenste foto's zie je dat alle zijden geniet zijn op de punten na. Op de hoeken houd je veel stof over. Het is dus even friemelen en nodig om overbodige stof af te knippen om alles strak naar binnen te vouwen en vast te nieten. Nadat dit gelukt is kan je je blauw/wit band kruislings spannen op de voorkant en de uiteinden aan de achterkant vast nieten. Op de voorkant van het bord heb ik gekozen om 2 grote knopen, wit onder en een blauwe erbovenop, op de kruising te bevestigen.



De achterkant van het timmerpaneel heb ik afgewerkt met dezelfde stof. Knip de lap iets groter dan het bord, leg deze met de goede kant naar boven, knip de hoeken iets in en vouw alle stofranden netjes naar binnen en zet vast met de tacker.




Bevestig op de achterkant van het bord 2 schilderijhaakjes. Doe dit waterpas, zodat het bord niet scheef komt te hangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...