Baby dekbedovertrek / baby blanket



Dit dekbedovertrek heb ik gemaakt voor de babykamer van mijn vriendin. Zij hebben van lief een leuk en hip behang aangebracht. Het leek mij passend om het zelfde streeppatroon na te maken als dekbedovertrek waar het dekentje in kan. Maar om dat aan allebei de kanten te doen was een beetje veel, dus voor de andere kant heb ik wat anders bedacht. Vrij eenvoudig, maar toch speels, heb ik allemaal vierkanten aan elkaar gestikt en afgewerkt met een aantal applicaties.

I made this blanket for my friend. They wall papered with 'lief' wall paper. I thought it would be nice to have a blanket with the same pattern. To do that at both sides it was a bit to busy, so i decided to do squares with some applications. Also fun and playful.


Als eerste kies je de stoffen (katoen) en kleuren en daarbij heb ik een kanten randje gekozen. Zowel een smalle kantje als een bredere.

First choose your fabric (cotton) and colours. I also bought some lace, small and a bit bigger.


De fel gekleurde stof heb ik voor een nacht in koud water met azijn laten staan om de kleur te fixeren. De witte en geruite stof zijn gewassen op een kort programma.

I did the bright pink fabric in a bucket with cold water and vinegar to fix the colour. The white and checkered fabric are washed in the machine.


Zoals je kan zien heb ik allemaal stroken aan elkaar gestikt met de lockmachine en tussen sommige lagen is er een kanten randje meegestikt. Op het behang van lief zitten drie verschillende applicaties. Ik heb geprobeert ze zoveel mogelijk na te maken met vilt. Ook het vilt van te voren laten weken in koud water met azijn, zodat de kleur gefixeert wordt.

I stitched different sized fabric strips together with the lockmachine. Some strips are sewed together with lace in between. On the wall paper are three applications. I tried to copy them with felt. Let the felt sit in cold water with vinegar, so the colour will fix, before use.



Applicaties van dichtbij.

Close-up applications.




Dit is de andere kant. Allemaal vierkantjes aan elkaar stikken en op sommige vakken een ster of hart bevestigen.

This is the other side. All squares stitched together and some have a star or heart attached.



Applicaties van dichtbij.

Close-up applications.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...